معرفی مبلمان ال با طراحی‌ و مدل های متنوع مبل سکشنال خانگی

mahya mahya
175 بازدید
مبل های راحتی و کم جای ال

امروزه یکی از مهم‌ترین المان‌های طراحی داخلی را مبلمان و وسایل جانبی آن تشکیل می‌دهند. در واقع این محصول، جز جدایی ناپذیری از زندگی مردم ایران و جهان شده است؛ به طوری که در صورت عدم وجود آن، دکوراسیون داخلی تا حد زیادی ناملموس بنظر رسیده و آسایش ساکنین نیز به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد. به همین سبب، امروزه متناسب با هر محیط و سبک چیدمانی، مبلی خاص، طراحی و روانه بازار شده است. مبلمان ال یکی از انواع این مبل‌هاست که به دلیل طراحی ویژه‌ای که دارد توانسته از کوچک‌ترین فضا بیشترین بهره را ببرد و زیبایی بی‌مثالی را به محیط ببخشد‌.

در واقع این نوع مبل با دو ضلع عمودی متصل بهم گوشه‌ای از خانه را به محلی دنج و زیبا تبدیل می‌کند و نگرانی افراد را در اجرای دکوراسیون داخلی محیط‌های کوچک برطرف می‌نماید. در ادامه‌ی این مقاله همراه ما باشید تا به طور کامل در خصوص این نوع مبل خاص صحبت کنیم و ویژگی‌های مختلف آن را بررسی نماییم.

تاریخچه مبلمان ال

مبل سکشنال یا مبل L در دوران ویکتوریا یعنی درست در اوج انقلاب صنعتی بریتانیا طراحی شد و رفته رفته محبوبیت خاصی پیدا کرد. این مبل‌ها همچون دیگر صندلی‌ها به صورت جداگانه طراحی می‌شدند؛ با این تفاوت که با فشار دادن آن‌ها به یکدیگر، صندلی‌ها به کاناپه بلندی مبدل می‌شدند و ظاهری شبیه به مبل L امروزی پیدا می‌کردند. سال‌ها بعد یعنی در سال ۱۹۵۰، این نوع مبل به کمک زوج خوش ذوقی به نام چارلز و ری ایمز بازطراحی شد و حالتی مدرن و یکپارچه به خود گرفت. البته این پایان کار پیشرفت و تغییر مبل‌های L نبود بلکه شروعی پرقدرت برای تولید انواع آن‌ها بود، به نحوی که در تمام این سال‌ها مبل ال، چه از لحاظ ظاهری و چه از لحاظ باطنی و چهارچوب‌بندی پیشرفت‌های زیادی را تجربه کرده است و بر تعداد طرفداران خود افزوده است.

تاریخچه ی بوجود امدن مبل L

تاریخچه ی بوجود امدن مبل L

انواع مبلمان ال

مبلمان ال نیز همچون دیگر مبل‌ها دارای انواع متفاوتی هستند و می‌توانند سلایق مختلف را از خود راضی نگه دارند. در ادامه‌ی این مطالب این مبل‌ها را از لحاظ ساختار، مدل و سبک دسته‌بندی می‌کنیم تا با اقسام مختلف آن آشنا شده و بتوانید به تناسب خواسته و سلیقه خود بهترین نوع آن را برگزنید.

انواع مبل ال از نظر ساختار و مدل

در حقیقت ساختار اصلی مبل‌ L همانطور که از نامش پیداست همچون حرف لاتین L است، اما گاهی تغییر در برخی جزئیات سبب می‌شود تا مبل جدیدی از لحاظ ساختار پدید آید که ویژگی و کاربردی متمایز با سایر مبل‌های L دارد. در ادامه به معرفی این مبل‌ها خواهیم پرداخت. این موارد عبارتند از:

  • مبل ال یو

شاید کمی تناقض نام این نوع مبل شما را سردرگرم کند، اما باید بگوییم مبل ال یو شکل همانند حرف لاتین L است که انحنایی زیبا به آن داده شده و گوشه‌های تیز آن گرد و خمیده شده‌اند. این مدل مبل اصولا  در کانون اتاق نشیمن یا اتاق اصلی جایگذاری می‌شود و به دلیل ابعاد بزرگتری که نسبت به باقی مبلمان L دارد، برای خانه‌هایی با متراژهای بالا یا هال‌هایی مربعی شکل مناسب‌تر‌ است.

مبل های ال U شکل

مبل های ال U شکل

  • مبل ال باکس دار

در واقع یکی از بزرگترین اهداف طراحی و ساخت مبل ال، کمک به ایجاد دکوراسیون داخلی بهتر در خانه‌هایی با متراژ کم بوده است. حال طراحان با ساخت مبل ال باکس دار، تحقق این هدف را بار دیگر پیگیری کردند؛ به طوری که این نوع مبل علاوه‌بر داشتن مزایای دیگر مبل‌های‌ L، دارای باکس‌هایی است که (به صورت مخفی!) زیر نشیمنگاه آن تعبیه شده تا خریداران این مبل از خرید انواع کمد، دراور و باکس‌ها راحت شده و با یک تیر چند هدف را نشانه بگیرند. در واقع شما با خرید مبل ال باکس دار علاوه بر داشتن یک مبل مدرن، جذاب و زیبا، صاحب باکس‌های چوبی و بزرگی می‌شوید که می‌توانید از آن برای نگهداری وسایل متفرقه خود و نظم‌دهی به خانه استفاده نمایید.

  • مبل ال تخت‌خواب شو

چندسالی است که به دلیل کوچک‌ترین شدن فضای خانه‌ها، استفاده از مبل‌های تخت خواب شو روایج یافته و در میان مردم پذیرفته شده‌اند. حال باید بگوییم علاوه بر مبل‌های تکنفره یا کاناپه‌ سه نفره، شما می‌توانید از مبلمان ال تخت‌خواب شو نیز استفاده نمایید. این مبل‌ها ظاهری شبیه به مبل‌های ال معمولی دارند؛ با این تفاوت که با چهارچوب و تشک مخفی شده در آن می‌توانید به راحتی مبل را به یک تخت بزرگ تبدیل کرده و با اشغال کمترین فضا، بهترین بهره را از وسیله خریداری شده ببرید. این نوع مبل‌ها به دلیل ویژگی خاصی که دارند در هتل‌ها، سوئیت‌ها، خانه‌های تک اتاقه، اتاق مهمان و.. کاربرد بیشتری دارند و می‌توانند گزینه مناسبی برای آن‌ها باشند.

  • مبل ال گودالی

یکی دیگر از انواع مبل‌های ال، مبل‌های گودالی هستند که به دلیل فضای خالی میانشان به نام شناخته می‌شوند. مبل‌ ال گودالی در حقیقت صمیمیت مبل ال یو شکل را در کنار کاربرد مبل ال تخت‌خواب شو دارد، زیرا با کمی تغییر در چیدمان این مبل می‌توانید آن را به تخت خوابی بزرگ تبدیل کنید که کوسن‌های زیاد آن، تخت را نرم و راحت می‌کنند.

مبل های ال چند کاربرده

مبل های ال چند کاربرده

  • مبلمان ال چستر

سبک چستر، یک سبک خاص و زیبا در سری مبل‌های مختلف است که مبل‌های ال نیز از زیبایی آن بی‌بهره نماندند، به طوری که شما می‌توانید سبک چستر را با زیبایی مبل ال تلفیق کرده و در نهایت یک مبل ال چستر زیبا داشته باشید. این نوع مبلمان با استفاده از لمسه‌ها ( به بیانی دیگر دکمه‌ها و فرورفتگی‌های پارچه) و دسته‌های P شکل منحنی‌ واری که دارند، به زیبایی تزئین شده و می‌توانند جلوه خاصی به محیط مدنظر شما ببخشند.

انواع سبک های مبل ال

به غیر از ساختار و مدل، تغییر در سبک مبل نیز می‌تواند طیف گسترده‌ای از مبلمان ال را در اختیار مصرف کنندگان قرار دهد. در واقع اگر کمی در خصوص طراحی داخلی اطلاعات داشته باشید می‌دانید که تک تک المان‌های موجود در فضا باید در راستای سبک اولیه، خریداری شوند و تناسب زیبایی را در کنار یکدیگر به وجود آورند. در ادامه سبک‌های مختلف این مبل را معرفی و ویژگی‌های مختلف آن را بیان می‌نماییم.

  • مبل ال فرانسوی

مبل ال فرانسوی یکی از پرطرفدارترین مبل‌های ساخته شده است که با وجود ظرافت هنری بی‌نظیری که دارد می‌تواند جلوه زیبایی به کنج دنج خانه شما ببخشد و طراحی داخلی کلاسیکتان را به زیباترین حالت ممکن تکمیل نماید. این نوع مبل اصولا با پارچه‌هایی فاخر و منبت‌کاری‌های ظریفی آراسته شده است که می تواند دل هر بیننده‌ای را به لرزه درآورد و زیبایی هنر کشور فرانسه را یادآوری کند.

  • مبل ال سلطنتی

استفاده از بهترین چوب‌ها، منبت کاری‌هایی جلوه‌گر در دسته و پایه مبل، داشتن تاج‌هایی فاخر در بالای پشتی مبل و در نهایت نیز استفاده از درخشان‌ترین پارچه‌ها از ویژگی‌های اساسی مبل ال با سبک سلطنتی هستند. این نوع مبلمان به دلیل ویژگی‌های ظاهری که دارد حالتی رسمی، تشریفاتی و مجلل به محیط بخشیده و بیشتر در طراحی سبک‌های کلاسیک کاربرد دارد.

مبل های L به شکل سلطنتی

مبل های L به شکل سلطنتی

  • مبل ال ایتالیایی

بر خلاف دو سبک قبلی که نماینگر عصر کلاسیک بودند، مبل ال ایتالیایی یک مبل کاملا مدرن و امروزی است که به شدت درمیان طرفداران سبک مدرن محبوبیت دارد. این نوع مبل می‌تواند به سادگی هرچه‌ تمام‌تر زیبایی مینیمالی را به رخ بکشد و جلوه‌ای متفاوت اما زیبا را به محیط ارزانی بدارد. ابعاد ظریف، پارچه‌های ساده، نداشتن منبت کاری یا تاج‌های سلطنتی، پایه‌های عمدتا کوتاه و.. از ویژگی‌های مهم سبک ایتالیایی مبلمان ال محسوب می‌شوند.

ویژگی های مبلمان ال

حال که با انواع مبل ال آشنا شدیم می‌توانیم به سراغ ویژگی مشترک تمامی این محصولات رفته و آن‌ها را با یکدیگر بررسی نماییم. در واقع این نوع مبل خاص و دوستداشتنی به دلیل نداشتن دسته و فضای خالی بین صندلی‌ها، کمترین فضای ممکن را اشغال می‌نماید و صمیمت خاصی به محیط می‌بخشد. همچنین به دلیل ساختار متفاوتی که دارد می‌تواند از کوچک ترین فضاها تا بزرگترین آن‌ها را پوشش دهد و تناسب خوبی با محیط برقرار کند. در کنار تمام این موارد، تنوع در طرح، رنگ، سبک، ساختار، تعداد مبل‌ها و.. نیز از دیگر ویژگی‌های این مبل محسوب می‌شود.

وجود این ویژگی سبب می‌شود تا بازار هدف این نوع مبلمان بسیار گسترده باشد و سلایق گوناگونی را در بر بگیرد. در آخر نیز مهم‌ترین ویژگی این مبل را باید قیمت مناسب آن بدانیم. در واقع این نوع مبلمان به دلیل استفاده کمتر از متریال مختلف، هزینه نهایی کمتری دارد، این موضوع سبب می‌شود تا با هر بودجه‌ای بتوانید اقدام به خرید این محصول نمایید.

ویژگی های مختلف مبل ال

ویژگی های مختلف مبل ال

مبلمان ال مناسب چه دکوراسیون هایی است؟

باتوجه به تنوع گسترده این محصولات و پوشش سبک مدرن و کلاسیک توسط آن می‌توانیم بگوییم که مبل ال می‌تواند تکمیل کننده هر دکوراسیونی باشد، تنها نکته‌ای که در خصوص آن اهمیت دارد این است که در هنگام خرید حتما سبک دلخواه‌تان را با مبل انتخابی مقایسه کرده و در صورت تناسب، اقدام به خرید آن نمایید.

نکات مهم در خرید مبلمان ال

حال که با ویژگی‌های مختلف این نوع مبل آشنا شدید بهتر است به سراغ برخی نکات مهم در هنگام خرید مبل ال برویم تا پس از خرید این محصولات پشیمان نشده و از کیفیت و زیبایی یک مبل ال درجه یک محروم نشوید. در ادامه به مهم‌ترین این نکات اشاره می‌نماییم، این موارد عبارتند از:

  • توجه به جنس کلاف یا قالب داخلی مبل و جنس فوم استفاده شده در آن
  • برقراری تناسب بین زوایای خانه و ساختار مبل
  • توجه به رنگ و سبک مبل انتخاب شده و مقایسه آن با دیگر المان‌های موجود در فضا
  • برقرای تناسب بین محصول انتخاب شده (باتوجه به المان‌هایی چون نوع چوب، پارچه، کشور مبدا و..) با قیمت پیشنهاد شده
  • انتخاب پارچه رویه باکیفیت و بادوام
  • انتخاب پارچه‌ رویه با قابلیت تنفس در محیط‌هایی که دمای بیشتری داشته و گرم‌تر هستند
  • انتخاب الگوها و طرح‌های مناسب برروی پارچه
  • اطمینان از راحتی مبل و ارتفاع مناسب آن
  • بررسی شرایط فروشگاه و ضمانت نامه‌های ارائه شده
  • انتخاب و خرید کوسن‌های مرتبط و متناسب با مبل
نکات نهگداری از مبل های ال و مزایا و معایب

نکات نهگداری از مبل های ال و مزایا و معایب

مزایای مبلمان ال

در طول این مطالب به بسیاری از مزایای این محصولات جذاب و کاربردی اشاره شد، اما اگر بخواهیم یک جمع‌بندی کلی از مزایای مبلمان L داشته باشیم، می‌توانیم به موارد زیر اشاره نماییم.

  • قابلیت برقراری تناسب با انواع دکوراسیون‌ها و سبک‌های مختلف
  • بهینه کردن فضای بلا استفاده خانه و قرارگیری آن در کنج و گوشه‌ها
  • امکان استفاده فضاهای مختلف مانند فضای اداری، کلینیکی، مسکونی و…
  • امکان استفاده در محیط‌هایی با بالاترین متراژ و پایین‌ترین متراژ
  • امکان خوابیدن برروی مبلمان ال حتی بدون تبدیل آن به تخت خواب
  • قابلیت جابجایی آسان
  • هزینه نهایی کمتر نسبت به سایر مبلمان
  • امکان استفاده از انواع اکسسوری مانند پارچه، کوسن و.. روی مبل
  • کمتر بودن گوشه‌های تیز و خطرناک و عدم آسیب کودکان برروی آن
  • اشغال فضای کمتر
  • افزایش صمیمت بیشتر محیط
  • تعریف بخش جداگانه در محیط
  • امکان چیدمان مختلف مبل‌های ال چندبخشی
مبل های زیبای راحتی ال شکل

مبل های زیبای راحتی ال شکل

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم تا معرفی کاملی از مبل‌های ال داشته باشیم تا بتوانید دکور محیط مد نظر خود را به زیباترین حالت ممکن تغییر دهید و از کوچک‌ترین فضاها به نفع خود استفاده نمایید. در آخر نیز پیشنهاد می‌دهیم که حتما در هنگام خرید این مبلمان نسبت به نکات گفته شده حساسیت به خرج دهید تا علاوه‌ بر داشتن خریدی مقرون به صرفه، محصولی با کیفیت خریده و تا سال‌های سال از آن استفاده نمایید.

دسته بندی مقاله
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

211+ محصولات
27+ سفارشات تکمیل شده
145+ کاربران
132+ مطالب وبلاگ
اطلاعات تماس

جناب آقای مواسات : 09121820838

سرکار خانم فلاحتکار : 09125802855

شماره شو روم : 02191091221

ایمیل مجموعه : info@parapetplus.com

آدرس شو روم: تهران – بازار مبل خلیج فارس – طبقه اول – پلاک 52 – مبلمان کاناپو

عضویت در خبرنامه
نمادهای اعتماد
نماد اعتماد سایت پاراپت پلاس
سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

ورود به سایت