طراحی‌های مدرن میز شیشه ای: الهام از تازه‌ ترین ترندهای ۲۰۲۴

mahya mahya
186 بازدید
استفاده از میزهای شیشه ای، انواع مدل ها، مزایا و معایب آن ها

امروزه استفاده از میزهای شیشه‌ای همانند میزهای چوبی بسیار متداول گردیده است، از آنجایی که این میزها با استاندارد و کیفیت بالایی تولید می‌شوند، مدل‌های مختلفی دارند که در عین ظرافت با هر دکوراسیونی هماهنگ می‌گردند، در نتیجه موجب جذابیت و زیبایی فوق‌العاده این دکوراسیون‌ها به شمار می‌روند. به همین دلیل در این مقاله سعی کردیم در مورد میز شیشه ای و مدل‌های گوناگون آن‌ها بیشتر صحبت کنیم، پس با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

اهمیت میز شیشه ای در دکوراسیون

میزهای شیشه ای به عنوان یک محصول تزیینی مورد استفاده قرار می‌گیرند، به طوری که می‌توان این وسیله تزیینی همه کاره و جذاب را در سبک‌های مختلفی از دکوراسیون‌ها مورد استفاده قرار داد. از آنجایی که میزهای شیشه ای طراحی ساده و شیکی دارند، لذا استفاده از آن‌ها در هر فضای مناسب می‌باشد. بنابراین این محصول را می‌توان در طراحی دکوراسیون‌های مختلف نظیر طراحی مینیمالیستی، سنتی یا روستایی، مدرن و معاصر گنجاند. معمولاً از این میزها در دکوراسیون‌های امروزی و معاصر از آن جهت استفاده می‌کنند تا ظاهری تمیز و ساده‌ای به این مکان ها ببخشند. شفافیت بالایی میزهای شیشه ای موجب می‌شوند تا سایر وسایل موجود در اتاق‌ها همچون لوازم جانبی رنگارنگ و آثار هنری، بیشتر نمایان گردند. بنابراین استفاده از میزهای ناهارخوری یا قهوه خوری شیشه ای به خوبی با مبلمان ها و دکورهای مینیمال هماهنگ می‌گردند.

اهمیت و مزیت استفاده از میز شیشه ای در دکوراسیون

اهمیت و مزیت استفاده از میز شیشه ای در دکوراسیون

بکارگیری انواع میزهای شیشه ای در دکوراسیون‌های سنتی و روستایی به نوعی حس تضاد و مدرنیته را به محل استفاده می‌بخشد، زمانی که انواع میزهای شیشه‌ای در سبک‌های سنتی به کار گرفته می‌شوند، نمایش اکسسوری‌های قدیمی در این مکآن ها برجسته‌تر می‌گردند و پس زمینه خیره‌کننده‌ای در مکان استفاده ایجاد می‌کنند. بنابراین از آنجایی که میزهای شیشه‌ای تطبیق‌پذیری بالایی در سبک‌های مختلفی از دکوراسیون‌ها دارند، به یکی از بهترین انتخاب‌ها در میان طراحان داخلی و مالکین خانه‌ها تبدیل شده‌اند. معمولاً میزهای شیشه‌ای به مکان ها ظاهری شیک و مدرن می‌بخشند، همچنین این میزها کنتراست و زیبایی طراحی دکوراسیون‌های سنتی را افزایش می‌دهند.

انواع میز شیشه ای

امروزه مدل‌های مختلفی از میزهای شیشه‌ای در طرح‌های جذاب و بسیار شیکی تولید می‌گردند، اما باید این میزهای شیک و مدرن را متناسب با محیط به کار گرفت تا جذابیت محل استفاده را چندین برابر نمایند. می‌توان برخی از انواع میز شیشه ای موجود در بازار را این طور معرفی کرد:

  • میز شیشه ای اداری

میز یکی از وسایل پرکاربرد در ادارات، سازمآن ها و شرکت‌ها می‌باشد، از این رو بسیاری از ادارات و سازمان های شرکتی همواره به دنبال خرید بهترین و جدیدترین میز و مبلمان های اداری هستند. یکی از مدرن‌ترین و کاربردی‌ترین میزها در ادارات، میزهای شیشه ای می‌باشند که در تنوع رنگی بالا و طرح‌های مختلفی تولید می‌شوند و جایگزین مناسبی برای میزهای چوبی به حساب می‌آیند و فضای شیک و منحصر به‌ فردی به محیط ادارات می‌بخشند.

میز های اداری از جنس شیشه

میز های اداری از جنس شیشه

  • میز شیشه ای مغازه

میزهای شیشه‌ای مخصوص استفاده در فروشگاه‌ها، مغازه‌ها و… به عنوان میز پیشخوان شناخته می‌شوند. معمولاً این میزها از شیشه بسیار شفاف و بدون موجی برخوردارند که جلوه بسیار شیک و زیبایی به محیط فروشگاه و مغازه می‌بخشند، چرا که تمامی اجناس از پشت این میزها با وضوح بالا قابل مشاهده هستند. بهتر است در مغازه‌های همچون مغازه طلافروشی جنس میز شیشه ای از شیشه لمینت باشد، چرا که مقاومت بالایی در برابر شکستن دارند، اما در مغازه‌های همچون لباس‌فروشی و… که اجناس ارزش آنچنانی ندارند، بهتر است میزهای شیشه‌ای را در جنس سکوریت انتخاب نمود.

  • میز شیشه ای جلو مبلی

برای آن که بتوان فضای جذاب و لاکچری به منازل بخشید، می‌توان از میزهای شیشه‌ای جلو مبلی استفاده کرد، بسیاری از این میزها پایه‌های از چوب دارند که موجب می‌شوند تا جلوه فوق‌العاده‌ای به نمای مبلمآن ها ببخشند.  میزهای شیشه‌ای جلو مبلی با پایه‌های مختلفی همانند چوبی، فلزی، استیل و… تولید می‌گردند که به تکمیل سبک دکوراسیون‌های مدرن و کلاسیک منازل می‌پردازند. امروزه انواع میز جلو مبلی در رنگ‌های شفاف، طلایی و سندبلاست تولید می‌گردند که قدرت انتخاب بالایی برای سلایق مختلف فراهم می‌کنند.

  • میز ناهارخوری شیشه ای

میزهای ناهارخوری شیشه ای یکی از مدرن‌ترین میزها می‌باشند که می‌توان طرح‌های مختلف آن را متناسب با دکوراسیون آشپزخانه انتخاب کرد. افرادی که همیشه مهمان دارند با استفاده از این میزها، می‌توانند نیازهای خود را کاملاً برطرف سازند و سبک جذابی به فضای آشپزخانه خود بدهند. پایه میزهای شیشه ای ناهارخوری یکی از مواردی است که آن‌ها را از یکدیگر متمایز می‌کند و موجب زیبایی و دادن جلوه خاص به فضای آشپزخانه می‌گردد. بنابراین پایه‌های میز ناهارخوری شیشه ای باید استحکام لازم را داشته باشند تا بتوانند در برابر بار وارد شده از سطح شیشه مقاومت کنند. ارتفاع میزهای شیشه ای از سطح زمین ۴۶ تا ۷۶ متر است، استفاده از شیشه‌های برنزی در میزهای ناهارخوری به عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها محسوب می‌شود.

میزهای ناهارخوری از جنس شیشه

میزهای ناهارخوری از جنس شیشه

  • میز کنفرانس شیشه ای

یکی از اتاق‌های بسیار مهم در شرکت‌ها، اتاق کنفرانس می‌باشد، از آنجایی که بسیاری از مهمان ایرانی و خارجی شرکت‌ها به این اتاق وارد می‌شوند و ساعات زیادی را در جلسات این اتاق‌ها سپری می‌کنند، استفاده از یک میز شیشه‌ای مخصوص با شفافیت بالا می‌تواند صداقت و درستی گفتار عوامل شرکت را به مهمانانشان به خوبی منتقل نمایند.

  • میز تحریر شیشه ای

دانش آموزان در منزل باید مکان مناسب و استانداردی برای درس خواندن داشته باشند، چرا که این امر موجب بالا بردن قدرت یادگیری و کیفیت درس خواندن آن‌ها می‌شود. علاوه بر این افرادی که نیمی از کار خود را به خانه می‌برند، بهتر است از میز تحریر استفاده کنند و از نشستن زیاد بر روی مبل و لم دادن روی تخت و انجام کارهایشان بپرهیزند، چرا که موجب کاهش بازدهی آن‌ها می‌گردد و ممکن است ستون فقرات آن‌ها نیز دچار مشکل شود.

  • میز تلویزیون شیشه ای

میز تلویزیون شیشه ای در انواع مدل‌ها ساخته می‌شود تا بتوان تلویزیون‌های هوشمند، ال ای دی و ال سی دی متنوعی را بر روی آن‌ها قرار داد و با رعایت فاصله استاندارد به تماشای تلویزیون پرداخت.

میز های تلویزیون شیشه ای

میز های تلویزیون شیشه ای

انواع میز شیشه ای از لحاظ سبک طراحی

امروزه میزهای شیشه‌ای در سبک‌های مختلفی از طراحی تولید می‌شوند، بنابراین می‌توان انواع میزها را با توجه به نوع سبک طراحی به صورت زیر دسته‌بندی کرد:

میز شیشه‌ای مدرن

 میزهای شیشه‌ای مدرن برای ایجاد فضای ظریف و مینیمالیستی مناسب هستند، این میزها پایه‌های از چوب، فلز و پلاستیک دارند، در ساخت این محصولات از شیشه‌های شفاف سکوریت یا رنگی استفاده می‌گردد که جذابیت خاصی به فضای استفاده می‌بخشند.

میزهای شیشه‌ای کلاسیک

 سبک طراحی برخی از میزهای شیشه ای به صورت تزیینی با طرح‌های پیچیده می‌باشد، معمولاً این میزهای شیشه ای به میزهای کلاسیک معروف هستند و جنسی از سکوریت شفاف داشته و پایه‌های آن‌ها سنگی، فلزی یا چوبی هستند، بکارگیری این شیشه‌ها در فضاهای مختلف منجر به شکوه و جلال این مکان ها می‌گردند.

میزهای کلاسیک از جنس شیشه

میزهای کلاسیک از جنس شیشه

میز شیشه ای مینیمالیستی

 این نوع میزها به صورت ساده و بدون هیچ تزیینی ساخته می‌شوند، معمولاً پایه‌های فلزی یا پلاستیکی دارند، جنسسان نیز از سکوریت شفاف می‌باشد. بکارگیری این نوع میزها فضای آرامی را به مکان ها می‌بخشد که در افزایش تمرکز بسیار موثر هستند.

میز شیشه ای روستیک یا سنتی

 این نوع میزها مدل‌های بسیار ساده و طبیعی دارند، جنس این میزها از سکوریت شفاف ساخته شده و پایه چوبی دارند. استفاده از میزهای شیشه‌ای روستیک فضای گرم و بسیار دنجی را به منازل و مکآن های مختلف می‌بخشند.

میز شیشه ای صنعتی

 ظاهر میزهای شیشه ای صنعتی بسیار سخت، خشن و بی‌انتها ساخته می‌گردد، این میزها پایه‌های فلزی دارند و جنسشان از شیشه‌های سکوریت شفاف ساخته شده و موجب ایجاد فضای منحصربفرد و خلاقانه می‌گردند.

میز صنعتی شیشه ای

میز صنعتی شیشه ای

مزایای میز شیشه ای نسب به سایر میزها

میزهای شیشه ای با طرح‌های گوناگون و جذابی که دارند به یکی از گزینه‌های فوق‌العاده در کنار انواع مبلمآن ها در محیط‌های اداری و مسکونی تبدیل گردیده‌اند. بنابراین می‌توان برخی از مزایای مختلف این نوع میزها را به صورت زیر بیان کرد:

  • این نوع میزها ظاهری شیک و باز به فضای استفاده می‌بخشند.
  • میزهای شیشه‌ای به انعکاس نور می‌پردازند و فضای اتاق‌ها را روشن می‌کنند.
  • به راحتی و تنها با یک دستمال امکان تمیز کردن میزهای شیشه‌ای وجود دارد.
  • این میزها بسیار مقاوم و مستحکم در برابر فشار و ضربه هستند.

معایب میز شیشه ای

می‌توان گفت در کنار فواید بی‌شماری که میزهای شیشه‌ای دارند، استفاده از این نوع میزها از معایبی نیز برخوردار هستند. بنابراین می‌توان معایب انواع میزهای شیشه‌ای را به صورت زیر بیان کرد:

  • با توجه به سطح شفافشان نیاز به تمیز کردن بیشتری دارند.
  • امکان شکستن این میزها وجود دارد که با توجه قطعات برنده خطرناک هستند.
  • برخی از افراد با انعکاس نور از این میزها دچار مشکل بینایی می‌شوند.
معایب استفاده از میز های شیشه ای

معایب استفاده از میز های شیشه ای

نکات مهم و راهنمای خرید میز شیشه ای

به هنگام خرید انواع میز شیشه ای باید به نکات مختلفی توجه کرد تا انتخاب مناسبی در میان مدل‌های مختلف این میزها داشت. بنابراین می‌توان برخی از نکات مهم برای خرید میز شیشه ای را این چنین بیان کرد:

  • باید ابعاد و اندازه میز شیشه‌ای را مطابق با متراژ محل استفاده انتخاب کرد.
  • طرح میز شیشه ای را متناسب با سبک دکوراسیون داخلی خود انتخاب نمود.
  • بهتر است به انتخاب میز شیشه‌ای با بهترین و باکیفیت‌ترین متریال‌های شیشه پرداخت.
  • حتماً به میزان ضخامت شیشه، نوع پایه و.. میزهای شیشه‌ای توجه نمود.
  • مدل میز شیشه‌ای را متناسب با نیاز خود انتخاب نمایید.

عوامل موثر بر قیمت میز شیشه ای

معمولاً انواع میزهای شیشه‌ای با متریال‌های شیشه در جنس‌های گوناگون همانند سندبلاست، لمینت، مشجر، سکوریت، معمولی و… ساخته می‌شوند. به همین جهت برخی از میزهای شیشه‌ای با توجه به نوع جنس شیشه‌ شان از برخی دیگر گران‌تر هستند. بنابراین می‌توان به طور کلی گفت قیمت انواع میزهای شیشه‌ای وابسته به نوع جنس شیشه، برند سازنده آن، میزان ضخامت شیشه‌ها، ابعاد میز شیشه، نوع طراحی شیشه‌ها و… می‌باشند.

عوامل تاثیر گذار در قیمت آن

عوامل تاثیر گذار در قیمت آن

جمع بندی

امروزه مدل‌های مختلفی از انواع میز شیشه‌ای تولید گردیده است، به همین دلیل انتخاب این میزها جهت کامل کردن دکوراسیون منازل، ادارات و… باید بر اساس اصول و قوانینی صورت گیرد تا جذابیت محل استفاده این میزها را بالا ببرد. به همین جهت در این مقاله به بررسی انواع میزهای شیشه‌ای و مزایای استفاده از این محصولات پرداختیم، همچنین برخی از معایب بکارگیری این میزها را هم مورد بررسی قرار دادیم تا مخاطبان بتوانند اطلاعات کاملی در مورد این نوع محصولات بدست آورند.

دسته بندی مقاله
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

211+ محصولات
27+ سفارشات تکمیل شده
145+ کاربران
132+ مطالب وبلاگ
اطلاعات تماس

جناب آقای مواسات : 09121820838

سرکار خانم فلاحتکار : 09125802855

شماره شو روم : 02191091221

ایمیل مجموعه : info@parapetplus.com

آدرس شو روم: تهران – بازار مبل خلیج فارس – طبقه اول – پلاک 52 – مبلمان کاناپو

عضویت در خبرنامه
نمادهای اعتماد
نماد اعتماد سایت پاراپت پلاس
سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

ورود به سایت